MVP означає “мінімально життєздатний продукт”. Це спосіб розробки, у якому новий продукт отримує рівно стільки основних функцій, скільки потрібно для його функціонування.
Метою MVP є швидко отримати зворотний зв’язок від клієнтів і поліпшити продукт, не вкладаючи багато часу або грошей, які потенційно можуть бути витрачені даремно. Після взаємодії клієнта з MVP продукт може проходити цикли поліпшення, в процесі яких виходить повнофункціональний продукт, що сподобається покупцям.
Термін MVP у жодному разі не обмежується тільки розробкою програмного забезпечення та кодом. Погляньте на деякі відомі приклади технологічних підприємців, які використовують мінімально життєздатний продукт для перевірки та покращення своїх ранніх продуктів.
ZAPPOS MVP
Засновник Zappos Нік Суінмурн фотографував взуття у взуттєвому магазині та розміщував ці знімки на своєму веб-сайті. Щоразу, коли клієнт замовляв взуття на сайті, він повертався до магазину, щоб купити це взуття, потім упаковував та відправляв взуття покупцю.
FACEBOOK MVP
Так виглядав Facebook (точніше, thefacebook) у січні 2004 року.
Веб-сайт демонстрував спільні фотографії студентів та пропонував користувачам вибрати «найгарячіші». Історія створення Facebook досить точно описана у фільмі Девіда Фінчера та Аарона Соркіна “Соціальна мережа”.
DROPBOX
Засновник Dropbox Дрю Х’юстон створив просте відео, яке демонструє, як працює Dropbox. Спочатку команда зіштовхнулася з труднощами при представленні продукту потенційним інвесторам, оскільки інвестори не могли побачити, як працює продукт. Відео, озвучене Дрю, наочно продемонструвало корисність Dropbox і допомогло залучити інвестиції.
AIRBNB MVP
AirBed&Breakfast – саме цю назву використовувала компанія до того, як стала відома на весь світ.
Браян Ческі та Джо Геббіа, засновники Airbnb, жили в лофті в Сан-Франциско. Зіштовхнувшись з труднощами по оплаті за оренду житла вони вирішили розпочати власний бізнес. Їм спала на думку ідея забезпечити житлом людей, які приїжджають до міста. Брайан та Джо зробили кілька знімків своєї квартири, запустили простий веб-сайт, трохи прорекламували його аудиторії, яка приїжджала до Сан-Франциско на конференцію з дизайну. Це дозволило їм отримати перших трьох гостей, які були готові зупинитися в них за певну плату.Це був їхній MVP, незабаром після цього Airbnb органічно розширився.
Те, що я описав вище про MVP, є справедливим і щодо програмного забезпечення та розробки продуктів. MVP повинен дозволити команді зібрати максимальну кількість даних і відгуків з найменшими зусиллями. Завдання полягає в тому, щоб визначити, що повинен включати MVP, оскільки існує так багато зацікавлених сторін і команд з конфліктуючими пріоритетами.