Наш блог

Десять евристик юзабіліті якоба нільсена

Гарно не завжди зручно, а зручно не завжди гарно. Створюючи будь-яку річ, її автор повинен піклуватися як про красу, так і про практичність використання. Це не завжди легко. Але загальну зручність для користувача можна виразити у 10 правилах.

1. ВИДИМІСТЬ СТАНУ СИСТЕМИ

Система повинна завжди інформувати користувачів про те, що відбувається через відповідний зворотний зв’язок. Візуальні знаки, такі як зміна кольору кнопки, індикатор завантаження або піктограма анімації, можуть допомогти користувачеві зрозуміти, що відбувається, і запобігти іншим непотрібним взаємодіям.

2. ВІДПОВІДНІСТЬ МІЖ СИСТЕМОЮ ТА РЕАЛЬНИМ СВІТОМ

Система повинна говорити мовою користувачів зі словами, фразами та поняттями, знайомими користувачеві, а не термінами, орієнтованими на систему. Дотримуйтесь прийнятих у реальному світі правил, щоб інформація відображалася в природному та логічному порядку. Люди підходять до кожної нової системи, маючи ментальну модель з минулого досвіду. Іншими словами, люди припускають, як може працювати система, ґрунтуючись на своєму досвіді роботи з іншими подібними системами. Використовуючи мову, з якою вони знайомі, ви можете допомогти користувачам подолати початкові незручністі.


Гарні приклади іконок, що збігаються, з предметами з реального світу

3. КОРИСТУВАЛЬНИЦЬКИЙ КОНТРОЛЬ ТА СВОБОДА

Користувачі часто вибирають системні функції помилково, і їм потрібно буде чітко позначений «аварійний вихід», щоб вийти з небажаного стану без необхідності проходити довгий шлях. Люди часто взаємодіють із системою поспіхом, і часто вони навіть не сконцентровані. Це призводить до помилкових кліків або непотрібних переходів, які можуть вводити в замішання. Кожна система повинна мати чітко означений механізм «аварійного виходу», який забезпечує користувачам легкий шлях назад після того, як вони опиняться у небажаному стані.

4. ПОСЛІДОВНІСТЬ ТА СТАНДАРТИ

Користувачі не повинні задаватися питанням, чи означають різні слова, ситуації чи дії одне й те саме. Дотримуйтесь загальноприйнятих стандартів у межах платформи.

5. ЗАПОБІГАННЯ ПОМИЛКАМ

Краще, ніж хороші повідомлення про помилки, є ретельний дизайн, який насамперед запобігає виникненню помилок. Допомогти з цим може система підказок. 


Інтелектуальне запобігання помилці у веб-програмі Gmail.

Використовуйте обмеження, які не дозволяють користувачеві встановити неправильне значення (наприклад, коли ви очікуєте число, не дозволяйте писати літери), запропонуйте найпоширеніші варіанти, щоб полегшити користувачам вибір (наприклад, під час пошуку), або використовувати діалоги підтвердження перед деструктивними діями. Використовуйте чітку комунікацію та узгоджену систему дизайну, щоб запобігти помилкам.

6. ВПІЗНАВАННЯ ЗАМІСТЬ ПРИГАДУВАННЯ

Мінімізуйте навантаження на пам’ять користувача, роблячи об’єкти, дії та параметри видимими. Користувач не повинен запам’ятовувати інформацію з однієї частини діалогу для використання в іншій. Інструкції з використання системи повинні бути помітні або легко доступні, коли це необхідно. Хороший інтерфейс користувача не вимагає від користувача частого повторення. Натомість він пропонує всі варіанти та інформацію, необхідну для вибору. Набагато простіше швидко переглянути значки або текстове меню і вибрати потрібну функцію, ніж намагатися згадати її по пам’яті, а потім записати в якийсь терміналоподібний текстовий інтерфейс. Дайте користувачам підказки для запам’ятовування інформації та додайте значок поруч із назвою функції або використовуйте певний колір для пов’язаних функцій.


Користувачі, які не знайомі з синтаксисом команд терміналу, не можуть виконати таку просту операцію, як відкриття або видалення файлу.

7. ГНУЧКІСТЬ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ

Прискорювачі, непомітні для користувача-початківця, часто можуть прискорити взаємодію для досвідченого користувача, так що система може обслуговувати як недосвідчених, так і досвідчених користувачів. Дозволяйте користувачам налаштовувати часті дії. Наведіть порядок на екрані та спростіть навігацію за програмою. Програма завжди повинна відображати лише відповідні елементи інтерфейсу користувача та команди.

Не забувайте про професіоналів та просунутих користувачів в цілому! Досвідчені користувачі можуть оцінити розширені параметри, ярлики або навіть розширюваність та налаштування інтерфейсу програми.


Розширені комбінації клавіш Photoshop

8. ЕСТЕТИЧНИЙ ТА МІНІМАЛІСТИЧНИЙ ДИЗАЙН

Інтерфейси не повинні містити інформацію, яка не стосується справи або рідко потрібна. Кожна додаткова одиниця інформації в інтерфейсі конкурує з відповідними одиницями інформації та зменшує їхню відносну видимість. Мінімалізм — це не лише мода останніх кількох років, а й, безперечно, стійка тенденція, мета якої — звести опис предмета лише до необхідних елементів. Мінімалізм допомагає користувачам швидко отримувати доступ до важливої ​​інформації та швидко досягати результату. Для того, або оптимізувати користувацький досвід іноді доводиться проводити частковий або повний редизайн сайту.

9. ДОПОМОЖІТЬ КОРИСТУВАЧАМ РОЗПІЗНАВАТИ, ДІАГНОСТУВАТИ ТА ВИПРАВЛЯТИ ПОМИЛКИ

Повідомлення про помилки повинні бути висловлені простою мовою (без кодів), точно вказувати на проблему та конструктивно пропонувати рішення. Помилки та проблеми будь-якого роду можуть розчарувати користувача. Щоб звести до мінімуму розчарування, ми повинні докласти стільки зусиль до розробки взаємодії з помилками, скільки ми вклали в решту системи. Кожне повідомлення про помилку має бути максимально явним та точним. Дайте користувачеві конструктивну пораду, що робити далі. Запропонуйте рішення або надішліть користувача до співробітника служби підтримки, який зможе розібратися у ситуації. Останнє правило добрих повідомлень про помилки – ввічливість.


Відмінний приклад повідомлення про помилку, яке одразу пропонує наступні кроки.

10. ДОПОМОГА ТА ДОКУМЕНТАЦІЯ

Навіть якщо системою можна користуватися без документації, може знадобитися допомога та документація. Будь-яка інформація має бути зручною для пошуку, орієнтованою на цілі  користувача, містити перелік конкретних кроків, які необхідно виконати, та не бути надто великим. Документація має бути добре структурована, написана людською мовою та мінімалістична. Іноді користувачам не потрібно багато документації; досить простої інструкції, що показує, як працює нова функція, чи короткого посібника з адаптації, яка пояснює основи.

 

Джерела

https://uxdesign.cc/10-usability-heuristics-every-designer-should-know-129b9779ac53

https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics/

Безкоштовна консультація

Наші експерти підберуть найкраще рішення